آموزش نصب وردپرس روی Xampp

زمپ [Xamp] یک سرویس دهنده وب رایگان است. کلمه زمپ از ترکیب حروف X(یعنی هر کدام از ۴سرویس) ، PHP , MySQL، Apache، و Perl تشکیل شده‌است. زمپ یک هاست مجازی روی سیستم ایجاد می کند و این برای طراحان سایت بسیار مناسب است. زیرا برنامه نویسان وب بدون دسترسی به اینترنت می توانند پروژه های خود را روی هاست مجازی آزمایش کنند. اگر به تازگی شروع به طراحی سایت کرده اید زمپ بهترین پیشنهاد برای شما است. زیرا می توانید روی لوکال هاست زمپ آزمایش کنید سپس پروژه خود را بعد از نهایی سازی روی سرور آپلود کنید. در این مبحث از آموزش قصد داریم آموزش نصب XAMPP + نصب وردپرس روی زمپ را شرح دهیم .

منبع : ویکی پدیا

آموزش ویدیویی نصب و راه اندازی زمپ

  • ساخت میزبان محلی روی کامپیوتر
  • نصب خودکار MySQL, PHP, Apache و …
  • بدون نیاز به خرید هاست از اینترنت
  • اجرا به صورت آفلاین
  • نصب و اجرای CMS هایی مانند وردپرس ، جوملا و ..

آموزش نصب زمپ

در این مبحث از آموزش قصد داریم تا آموزش نصب و راه اندازی زمپ را به شما به صورت تصویری آموزش دهیم. زمپ به دلیل رابط گرافیکی آسان از محبوب ترین نرم افزارهای لوکال هاست جهان است. ابتدا نیاز است تا نرم افزار XAMPP را از سایت زمپ دانلود و نصب کنید. در سایت زمپ براساس نوع سیستم عاملتان می توانید آخرین نسخه از زمپ را دانلود و نصب کنید. برای دریافت آخرین نسخه از زمپ روی لینک زیر کلیک کنید.

بعد از دانلود زمپ مراحل نصب را انجام دهید. مسیر پیش فرض نصب باید روی C/xampp باشد. با تمام شدن نصب و اجرای نرم افزار صفحه ای مانند تصویر زیر برای شما باز می شود. دو بخش اول Apache و MySQL را START زده و در صورت پیغام اجازه دسترسی ، Allow access را بزنید تا رنگ هر دو سبز شود. حال سیستم شما برای نصب وردپرس روی لوکال هاست آماده است. هم چنین برای مطالعه بیشتر در زمینه لوکال هاست و انواع آن به مقاله لوکال هاست چیست مراجعه کنید.

آموزش نصب وردپرس روی xampp

بعد از نصب زمپ می رویم به سراغ مرحله نصب و راه اندازی وردپرس روی زمپ. ابتدا نیاز است پایگاه داده مورد نظر را بسازیم. مرورگر خود را باز کنید و این آدرس را تایپ کنید https://localhost/phpmyadmin . صفحه ای مطابق تصویر زیر برای شما باز می شود. این صفحه دیتابیس شما است. از پنل سمت چپ روی NEW کلیک کنید و سپس روی create database نام پایگاه داده را به انگلیسی وارد کنید. نام پایگاه داده شما به صورت دلخواه است و می توانید نام پروژه خود را وارد کنید. سپس از منوی روی بروی پایگاه داده utf-8 را پیدا کنید. این گزینه برای پشتیبانی از زبان فارسی است. روی دکمه creat کلیک کنید تا پایگاه داده شما ساخته شود.

نصب وردپرس روی لوکال هاست زمپ

بعد از ایجاد پایگاه داده به سایت وردپرس رفته و اخرین نسخه را wordpress را دانلود کنید. دانلود آخرین نسخه وردپرس

پس از دانلود ، وردپرس را از حالت فشرده خارج کنید و پوشه وردپرس را در درایو C در داخل پوشه Xampp\htdocs منتقل کنید. نام پوشه وردپرس را به نام پایگاه داده ای که ایجاد کردید تغییر دهید. اگر نام پایگاه داده شما webdesign است ، نام پوشه وردپرسی شما نیز باید webdesign باشد. مرورگر خود را باز کنید و این آدرس را تایپ کنیدlocalhost/webdesign. از این پس برای ورود به سایت خود و طراحی سایت ، از این آدرس استفاده کنید.

مقالات مرتبط : آموزش ساخت Subdomain در Cpanel

5/5 - (4 امتیاز)
علیرضا شجاعی

View Comments

  • آموزش نصب وردپرس روی ومپ رو هم آموزش بدید

    • این پست رو قرار دادیم به بخش مقالات رجوع کنید

  • متنب سیار عالی بود من عاشق طراحی سایتم و دوس دارم که طراح سایت حرفه ای بشم ممنون از سایت خوبتون

  • آفرین هم تصویری آموزش دادین هم لینک ویدیو گذاشتین مچکرم ازتون

  • از آموزش خوبیتون کمال تشکر رو دارم امیدوارم روز به روز موفق تر بشید

Share
Published by
علیرضا شجاعی