مقالات

آموزش 0 تا 100 کدنویسی HTML -بخش اول

 

با ما در این بخش از دوره آموزش html همراه باشید.تا بدانیم Html چیست ؟ اول یک تاریخچه مختصر از اچ تی ام ال رو می نویسم. اچ تی ام ال یا HTML مخفف HyperText Markup Language است. HTML یک زبان ابرمتن نشانه گذاری است که برای طراحی صفحات وب به کار می رود. امیدوارم تا آخرین بخش از این مجموعه آموزش همراهمان باشید تا بتوانید طراحی سایت با html را انجام دهید.

html چیست ؟

با استفاده از تگ ها و دستورالعمل های این زبان، می توانید تصاویر و متن های در سایت خود اعمال کنید. در سال 1980 فیزیکدانی به نام Berners-Lee سیستم ابرمتنی مبتنی بر اینترنت را ایجاد کرد. تیم برنز لی با انتشار زبان برنامه نویسی اچ تی ام ال تغییری عظیم در سایت های اینترنتی ایجاد کرد. در واقع تیم برنز لی مخترع شبکه جهانی وب است.

ابزارهای مورد نیاز قبل از شروع آموزش html

در این قسمت از دوره آموزش HTML ، برای طراحی سایت با HTML و انجام کدنویسی نیاز به یک محیط دارید تا کدها رو نوشته ، ذخیره و اجرا کنید. یکی از ساده ترین  محیط ها که به صورت پیش فرض در محیط ویندوز وجود دارد notepad است. notepad را از منوی start می توانید پیدا کنید. اما نرم افزارهای تخصصی تر برای برنامه نویسان وب وجود دارد. امکان رنگی کردن برخی کدها، نمایش خطاهای کدنویسی، افزایش سرعت کدنویسی با امکان Auto Complete از ویژگی های این نرم افزارها است.

در زیر با رایج ترین نرم افزارهای ویرایشگر HTML اشاره خواهیم کرد.

ویرایشگر ++notepad

++notepad نسخه پیشرفته notepad ویندوز است و به دلیل رابط کاربری آسان و سبک بودن ، از پرطرفدارترین ویرایشگرهای html شناخته می شود. این ویرایشگر متنی قابلیت پشتیبانی از بسیاری از زبان های کدنویسی را داراست. این ویرایشگر در حال حاضر برای ویندوز در دسترس است. ویژگی  تکمیل خودکار کدها از مزیت مهم استفاده از این ویرایشگر محسوب می شود.

 

Bluefish

این ویرایشگر محبوب و زیبا از زبان های مختلفی پشتیبانی می کند. در حال حاضر نسخه های مک، ویندوز و لینوکس آن در دسترس می باشد. این ویرایشگر متنی منبع باز است و قابلیت تکمیل خودکار کدها را نیز دارد. پشتیبانی از فایل های FTP، بازگرداندن آخرین تغییرات در صورت قطع ناگهانی برق از ویژگی های مهم این ویرایشگر است.

Sublime Text

Sublime Text یکی دیگر از ویرایشگر متنی HTML است. از زبان های کدنویسی بسیاری پشتیبانی می کند.

این نرم افزار برای سیستم عامل های مک، لینوکس، ویندوز ارائه شده است.

پلاگین های بسیاری برای دسترسی آسان تر را نیز دارد.

 

Atom

قابلیت پشتیبانی از چند زبان، کارکردن همزمان روی چندین سند، رابط کاربری آسان و منبع باز بودن از ویژگی های atom است.

5/5 - (2 امتیاز)
علیرضا شجاعی

View Comments

Share
Published by
علیرضا شجاعی