مقالات

لوکال هاست چیست ؟ LOCAL HOST

امروزه با پیشرفت تکنولوژی‌ ها و همچنین زمینه‌ های برنامه‌ نویسی و فضای مجازی شما نیاز دارید که با تمام عبارت ‌ها و همچنین ابزار هایی که در این زمینه وجود دارند آشنایی پیدا کنید تا بتوانید همراه با پیشرفت تکنولوژی حرکت کنید.

در این مبحث از آموزش قصد داریم تا به سوال شما درباره لوکال هاست چیست؟ پاسخ جامعی دهیم. اگر شما درحال آموزش طراحی سایت و راه اندازی سایت هستید مطالعه این بخش کمک زیادی به شما می کند. اکثر طراحان سایت برای راه اندازی سایت و بررسی سایت از لحاظ طراحی و امنیت آن را روی فضای آفلاین ایجاد می کنند. در این روش نیازی به خرید دامنه و هاست محلی نیست و تا زمان راه اندازی سایت می توان روی سرور مجازی در کامپیوتر خود سایت را طراحی کنید. در واقع شما با نصب یک مفسر میتوانید سایت خود را طراحی و پیاده سازی کنید. شما با لوکال هاست فضایی مجازی در سیستم خود ایجاد می کنید و بدون نیاز به دانش خاصی سایت خود را طراحی می کنید.

 

فضا و پلتفرم لوکال هاست این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا با نصب نرم افزار بدون هیچ مشکلی از امکانات یک سرور و یا هاست واقعی استفاده کنند. یا نصب و راه اندازی لوکال هاست بر روی سیستم خود نیازی به پرداخت هزینه و دسترسی به اینترنت ندارید. لوکال هاست این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید از قالب وردپرسی نیز استفاده کنید.

با ادامه مقاله LOCAL HOST چیست ؟ با ما همراه باشید.

 

Local Host چیست ؟

طراحان سایت به جای صرف هزینه برای خرید هاست، آزمایش های خود را روی هاست محلی انجام می دهند. سپس بعد از طراحی و نهایی شدن پروژه ،آن را در سرور خریداری شده آپلود می کنند. مزیتی که لوکال هاست برای برنامه نویسان وب دارد این است که آزمون و خطاهای احتمالی را روی هاست مجازی تست می کنند. سپس بعد از بررسی امنیت و آماده شدن پروژه ، سایت را به هاست منتقل می کنند. برای ایجاد لوکال هاست به نرم افزارهای لوکال هاست نیاز دارید. زیرا برای این که سیستم شما بتواند کدهای برنامه نویسی مانند PHP را اجرا کند نیاز به یک سری مفسر دارد. ویندوز شما به طور پیش فرض این امکان را ندارد تا کدهای شما را خوانده و اجرا کند.

البته برای انجام پروژه به سرور و پرداخت هزینه های گوناگون احتیاج است واین کار برای پروژه ای که در مرحله تست و تمرین است، کاملا غیر ضروری و غیر منطقی است . با لوکال هاست می توانید هر گونه تغییراتی که می خواهید بر روی فایل ها و کدهای خود اعمال کنید.

به همین دلیل نیاز است از نرم افزارهایی که نقش مفسر در سیستم شما اجرا می کنند را نصب کنید.

با استفاده از لوکال هاست شما دیگر نیازی به اینترنت ندارید

یکی از مزیت های اصلی لوکال هاست این است که برای کار کردن با آن نیازی به اینترنت ندارید و در هر مکانی که باشید می توانید از آن استفاده کنید .

هزینه ‌های بسیار پایین 

منظور از هزینه پایین این است که در واقع استفاده از لوکال هاست رایگان است. علاوه بر این می توان بر روی هر پلتفرم و سیستم عاملی از آن استفاده نمود.

 

با استفاده از لوکال هاست ها سرعت انتقال اطلاعات بالا می رود

از دیگر امکانات لوکال هاست انتقال اطلاعات با سرعت بالا می باشد. از آنجا که برای اتصال به هاست نصب شده روی سیستم شما نیازی به اینترنت ندارید پس سرعت انتقال محدود نیست. همچنین در زمان صرفه جویی خواهد شد.

برای همه سیستم ‌های رایانه‌ ای یک نام رایج local host نیز وجود دارد که هر سیستم خود را به آن نام می‌شناسد. عبارت local host با محتوای شبکه ‌های کامپیوتری مرتبط است. نقش اصلی را در طول روند ما به عنوان توسعه دهنده یا مدیر سیستم ایفا می‌ کند. موارد استفاده زیادی برای local host  وجود دارد که عبارت ‌اند :

  • تست برنامه
  • اسناد سازی
  • تست عملکرد شبکه
  • مسدود کردن سایت

Localhost یک نام میزبان است که به سیستم رایانه ‌ای که برنامه در آن اجرا می‌ شود، اشاره دارد. وقتی از localhost استفاده می ‌کنیم، دستگاه میزبان برنامه با خود صحبت می‌کند.

این به ما کمک می‌کند تا سرویس ‌های شبکه را در دستگاه حتی در هنگام خرابی سخت افزار شبکه بررسی نماییم. هنگام استفاده از local host، سرویس‌ های شبکه از طریق رابط منطقی شبکه به نام  loopback  قابل دسترسی هستند.

آدرس IP رابط loopback در اصل همان 127.0.0.1 است. بنابراین، local host به عنوان بخشی از  name resolution به 127.0.0.1 نگاشت می‌ شود.

 

مسدود کردن وب سایت ها

Localhost همچنین می تواند وب سایت های موردنظر را مسدود کند. در واقع ، یک فایل میزبان در سیستم وجود دارد که حاوی آدرس IP و نام دامنه ها است.

نرم افزار های لوکال هاست عبارتند از :

  • Xampp
  • Wamp
  • Lamp
  • Mamp
  • Winginx
  • Denwer
  • Open Server

 

تفاوت HOST  و LOCAL HOST چیست؟

همانگونه که تا اینجا گفته شد فهمیدیم برای استفاده از تمام امکانات هاست واقعی بدون پرداخت هزینه می توان از لوکال هاست استفاده کرد . اما اگر از هاست استفاده کنید باید مبلغی را پرداخت کنید و برای آپلود اطلاعات بر روی سرور به اینترنت نیاز دارید . با توجه به سرعت اینترنت در ایران سرعت سما محدود بوده و شاید زمان بیشتری باید صرف انتقال اطلاعات خود کنید.

تا اینجا با تمام مزایا و امکانات لوکال هاست آشنا شدیم. حالا اینکه شما از کدام نوع هاست استفاده می کنید.  بنا به نیاز و شرایط کاری هر کس متفاوت است. امیدوارم این آموزش برای شما مفید بوده باشد و تمام سوالاتی که در این زمینه دارید پاسخ داده باشیم. نظرات و سوالات خود را برای ما کامنت کنید.

انواع نرم افزارهای LOCAL HOST چیست ؟

XAMPP : زمپ از پرطرفدارترین نرم افزارهای شبیه ساز سرور است که از سرویس Apache ، Php ، Perl ، MySQL جهت راه اندازی سایت ،پشتیبانی می کند.

WAMP : ومپ سرور همانند زمپ است و اختصاری از کلمات Windows Apache MySQL PHP است.

LAMP : لمپ سرور مخفف PHP ,MySQL-Server ,Apache ,Linux است و کاربرد آن تنها برای سیستم عامل لینوکس است.

تفاوت و کاربرد XAMPP و WAMP

  1. XAMPP به دلیل ارائه سرویس ftp فضای بیشتری در هارد را اشغال می کند.
  2. کار با نرم افزار شبیه ساز سرور زمپ نسبت به wamp server  آسان تر است.
  3. ومپ سرور مبتنی بر ویندوز است اما XAMPP مولتی پلتفرم است و برای تمامی نسخه های سیستم عامل استفاده می شود.
  4. XAMPP مدیریت مصرف منابع قوی تری نسب به ومپ دارد.
5/5 - (3 امتیاز)
علیرضا شجاعی

View Comments

  • توضیح خوبی بود و عالی بود ممنون از تیم طراح سایت

    • سلام دوست عزیز در آینده به این مباحث خواهیم پرداخت

  • بسیار عالی آرزوی موفقیت برای تیم طراح سایت رو دارم

  • من با لوکال هاست زمپ کار کردم به نظرم خیلی بهتر است ومپ هست ... عالی بودین

Share
Published by
علیرضا شجاعی