مقالات

آموزش نصب ومپ سرور | آموزش نصب وردپرس روی WampServer

ومپ سرور چیست ؟ WAMP نرم افزار شبیه ساز سرور است که بستری مناسب برای تست و راه اندازی سایت برای طراحان وب فراهم می کند. ومپ سرور یا wamp server مخفف Windows ، Apache ، MySQL ، PHP و Perl است. طراحان سایت می توانند آزمون و خطاهای سایت را روی ومپ سرور انجام دهند. سپس بعد از نهایی شدن کار ، سایت خود را به هاست خریداری شده انتقال دهند. ومپ یک نرم افزار متن باز است که تمامی نیازهایی که شما برای مدیریت سایت نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد. بدین معنا که شما به جای خرید هاست و نصب CMS روی هاست ، می توانید این کارها را روی Wampserver پیاده سازی کنید. در این مقاله به آموزش نصب ومپ سرور و آموزش نصب وردپرس روی wamp server خواهیم پرداخت.

در ابتدا ومپ را دانلود کنید.

 

آموزش نصب ومپ سرور

پس از دانلود ومپ نرم افزار را نصب کنید. در مراحل نصب از شما می خواهد مرورگر پیش فرض برای اجرای سایت را انتخاب کنید. به صورت پیش فرض این مورد روی اینترنت اکسپلورر قرار دارد. پس از اتمام نصب ومپ سرور ، نرم افزار را اجرا کنید.

آیکون نرم افزار را از نوار وظیفه سیستم عامل خود اجرا و روی قسمت PhpMyAdmin کلیک کنید.

نصب و راه اندازی ومپ سرور

با فعال کردن PhpMyAdmin تب جدید در مرورگر شما باز می شود و شما باید در این قسمت دیتابیس خود را ایجاد کنید. همانطور که در تصویر زیر مشخص است در کادر مورد نظر نام پایگاه داده مورد نظر خود را تایپ و سپس روی Creat کلیک کنید.

برای مثال ما در این بخش نام test_db  را انتخاب کردیم.

آموزش نصب وردپرس روی wamp

بعد از راه اندازی دیتابیس در ومپ ، حال به سراغ نصب وردپرس روی ومپ سرور می رویم. ابتدا آخرین نسخه از وردپرس را از سایت وردپرس دانلود کنید. وردپرس را از حالت zip خارج کنید و پوشه وردپرس را به آدرس C:wampwww کپی کنید. سپس نام پوشه را به نام دلخواه خود تغییر دهید. سپس آدرس زیر را در مرورگر خود تایپ و اجرا کنید.

http://localhost/test_db/

پیغامی به صورت زیر مشاهده می کنید ، اینجا از شما می خواهد فایل wp-config.php را بسازید.

برای ایجاد این فایل روی دکمه Create a Configuration File  کلیک کنید.

نصب worpress روی ومپ سرور

در بخش راه اندازی وردپرس روی ومپ سرور، اطلاعات مربوط به پایگاه داده ساخته شده را وارد کنید.

در بخش database name نام پایگاه داده ای که در بخش phpmyadmin وارد کرده اید را تایپ کنید. در بخش نام کاربری به صورت پیش فرض root را مشاهده می کنید و بدون وارد کردن کلمه ای در بخش نام کاربری و رمز عبور روی Submit کلیک کنید. در بخش بعد پیغامی مبنی برا موفقیت آمیز بودن نصب وردپرس روی wamp را مشاهده می کنید.

روی Run the install کلیک کنید.

آموزش نصب وردپرس روی wamp server

در این بخش نام سایت ، نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. سپس با وارد کردن ایمیل روی نصب وردپرس install wordpress کلیک کنید. سایت شما راه اندازی شد و شما می توانید با نام کاربری و پسورد انتخابی وارد پیشخوان سایت شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
علیرضا شجاعی

View Comments

Share
Published by
علیرضا شجاعی