مقالات

آموزش پی اچ پی| آموزش php

آموزش پی اچ پی به عنوان یکی از زبان های پرطرفدار برنامه نویسی در ایران می تواند بازار کار خوبی برای فعالان در این عرصه داشته باشد.  همانطور که می دانید آموزش php  می تواند برای طراحی سایت های بزرگی که کاربران فراوانی دارند اولین گزینه برای آموزش یکی از زبان های برنامه نویسی باشد.

زمانی که پای طراحی وب سایت های دینامیک(وب سایت هایی که در آنها کاربران می توانند به تعامل با سایت بپردازند و بر خالف سایتهای استاتیک صرفاً  یکسری اطلاعات در اختیار کاربر قرار نمی گیرد) به میان می آید، ما بر سر چند راهی قرار خواهیم گرفت که کدام زبان برنامه نویسی را انتخاب کنیم؟

 آیا زبانهای مایکروسافتی مثل سی شارپ و  خانواده دات نت را برگزینیم ؟

یا به دنبال سالوشن های دیگری مثل پی اچ پی، روبی، پرل، پایتون و … برویم؟

php چیست؟

 شاید تا به حال کلمه “زبان سمت سرور” را زیاد شنیده باشد ،ولی شاید لپ مطلب برای شما درک نشده باشد ،وقتی می گویند PHP یک زبان سمت سرور است ، یعنی این که کد PHP در ابتدا توسط شما نوشته می شود ، سپس توسط سرور(ویندوز یا لینوکس) پردازش می شود و خروجی را به صورت HTML به نمایش در خواهد آورد و هیچ کس کد اصلی شما را نمی بیند وتنها خروجی کد شما را می بینند .php مخفف  hypertext preprocessor به معنی پیش پردازنده ابر متن می باشد.

 به عبارت دیگر  پی اچ پی یک زبان برنامه نویسی شی ء گراست که برای طراحی وب سایت توسعه یافته است.تا سال 2013 میلادی پی اچ پی بر روی 244 میلیون وب گاه و 2,1 میلیون سرور وب نصب شده است.زبان برنامه نویسی php در سال 1995 میلادی توسط راسموس لردورف ساخته شد.توسعه آن اکنون بر عهده گروه پی اچ پی می باشد. php  در ابتدا از عبارت صفحه خانگی شخصی personal home page گرفته شده بود .

  PHP در یک نگاه :

  • PHP مخفف Hypertext Preprocessor می باشد
  • PHP یک زبان سمت سرور است همانندASP
  • کد های PHP در سرور اجرا می شوند
  • PHP قابلیت کار با بسیاری از پایگاه داده ها همانند MySql و Oracle را داراست
  • PHP یک نرم افزار منبع باز و کاملا مجانی می باشد .

چرا PHP ؟

  • PHP دارای قابلیت CrossPlatforms می باشد یعنی در همه سیستم عامل ها قابل اجراست.
  • PHP با تمام وب سرورهای امروزی همانند IIS , APACHE سازگار است
  •  یادگیری آن آسان است البته به شرط تمرین!

آموزش طراحی سایت با php

اگر می خواهید آموزش پی اچ پی را در حد عالی ببینید ما با آموزش برنامه نویسی php به شما یاد می دهیم چطور یک سایت را طراحی کنید. با استفاده از آموزش پی اچ پی  قادر خواهید بود انواع صفحات وب با کیفیت را ایجاد کنید . با آموزش پی اچ پی می توانید امکانات بیشتری را به سایت اضافه کرده یک سایت کاربرپسندتر داشته باشید. خیلی از وب سایت ها باید بتوانند بخشی از خدماتی که شرکت ها یا موسسه به کاربران خود ارائه می دهند را به صورت اینترنتی انجام دهند.

مناسب ترین راه برای اینکار استفاده از زبان برنامه نویسی php  است.

طراحی سایت با php – آموزش پی اچ پی

طراحی سایت با php را می توانید از بهترین گزینه های طراحی سایت برای آینده شغلی خود لحاظ کنید. اگر می خواهید در زمینه ساخت سایت با php فعالیت کنید . ما کاملترین آموزش ها را در زمینه آموزش زبان php ارائه می دهیم.

طراح سایت مشاوره های لازم جهت ساخت سایت کاملاً حرفه ای و اختصاصی را به شما ارائه می دهد.

ویژگی های زبان برنامه نویسی PHP و کاربردهای آن:

زبان برنامه نویسی PHP از محبوبترین و قدرتمند ترین زبان های متن بازدنیاست

این زبان درموارد وب و سرور ها استفاده می شود.بعد از ساختن ابتدایی زبان PHP توسعه دهندگان به سراغ آن آمدند و تغییرات کوچک و بزرگی را در آن اعمال کردند ، البته زبان PHP شباهت زیادی به زبان های C و پرل دارد و این موجب شده هست تا برنامه نویسان بیشتر سراغ آن بروند و محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر زبان ها دارد.این زبان برنامه نویسی خدمت زیادی به کاربران اینترنت کرده است و از زمانی که این زبان متولد شد در جامعه مجازی تغییرات زیادی انجام شد ، همچنین نرم افزار های تحت وب بسیاری ساخته شد که محبوبترین و مشهور ترین آنها MyBB و مامبو هست که شما هم میتوانید آنها را به رایگان دانلود کنید و روی سایت خود نصب کنید.

همانطور که در قبل گفتیم این زبان شباهت زیادی به زبان C دارد ولی از نسخه 5 به بعد شباهت آن بیشتر به زبان جاوا اسکریپت کشیده شده هست و باز محبوبیت بیشتری در بین برنامه نویسان پیدا کرد و این باعث شده تا برنامه نویسان برنامه های قدرتمند خود را در کوتاه ترین زمان ممکن طراحی کنند.

آموزش برنامه نویسی php

آموزش برنامه نویسی php طراح سایت کاملاً پروژه محور هستند .شما می توانید قدم به قدم ساخت سایت با php را آموخته وسایت مورد نظر خود را راه اندازی کنید. با آموزش برنامه نویسی php یک مهارت پولساز را کسب می کنید .

به راحتی می توانید درآمد کسب کنید.

آموزش زبان php

با آموزش پی اچ پی می توانید صفحات وب سایت خود را طراحی کنید . این زبان رایگان و متن باز است . یادگیری این زبان آسان است . به سیستم عامل خاصی برای اجرا نیاز ندارد . استفاده از آن فراگیر است . انجمن بزرگی این زبان را پشتیبانی و به روز می کند. سیستم های مدیریت محتوای وردپرس ، جوملا ، دروپال و … با استفاده از php  ساخته شده است . بیش از 70% سایت ها در ایران به زبان php  است . بازار بزرگی از وب را دارد.طراحی سایت با php  برای سایت هایی که کاربران زیادی دارند مناسب است .

بسیاری از وب سایت های معروف مثل یاهو ، گوگل ، فیس بوک از php  استفاده  می کنند.

ابزار های طراحی سایت با  php

برای برنامه نویسی php  نیاز به notpad و یا نرم افزارهایی  Dreamweaver یا NetBeans دارید تا کدهای خود را بنویسید.

برای اجرای نتیجه برنامه نویسی php احتیاج به یک سرور خواهید داشت .

می توانید روی لوکال یا سرور اصلی تغییرات را مشاهده کنید.

با PHPچه کارهایی می توان انجام داد :

  1. ارتباط با پایگاه داده ها مانند ایجاد فرم و قرار دادن اطلاعات فرم به صورت رکورد
  2. ارسال ایمیل به کاربر
  3. آپلود فایل روی صفحه وب
  4. کار با فایل ها
  5. ایجاد سیستم های مدیریت محتوا همانند وردپرس
  6. و…

برخی از ویژگی های زبان پی اچ پی:

  • امکان تغییر نوع کاربردی از اسکریپت نویسی به گرافیک
  • امکان استفاده و اتصال به انواع پایگاه ها مانند MySQL
  • امکان اجرا بر روی اکثر سیستم عامل ها مانند ویندوز و لینوکس

برخی از فرم ورک های PHP:

Zend Framework

این فریم ورک که از طرف سازندگان PHP عرضه شده است، یکی از کاملترین فریم ورک های PHP است. دارای توابعی برای تامین امنیت وب سایت های شما و همچنین توابعی برای استفاده از سرویس های وب 2.0 مثل سرویس های گوگل، یاهو، آمازون و فلیکر است. این فریم ورک بر روی ساخت وب سایت های کاربردی و وب سرویس ها با رویکرد وب 2.0 تمرکز دارد.

CakePHP

یکی از قدرتمند ترین فریم ورک های PHP با روش استفاده آسان و پشتیبانی از مدل های طراحی MVC و ORM این فریم ورک زمان توسعه و کد نویسی را به حداقل ممکن می رساند و کمک می کند تا برنامه های تحت وب قدرتمندتری بسازید.

Qcodo

فریم ورک اوپن سورس برای 5 PHP که به شما در ساخت وب سایت های کاربردی کمک بسیاری می کند. توسعه دهندگان به جای اینکه هفته ها وقت خود را صرف کارهای تکراری بکنند، می توانند به سادگی از توابع از پیش تعریف شده در این فریم ورک بهره ببرند. این فریم ورک کاملاً بر اساس برنامه نویسی شیء گرا پیاده سازی شده است و پلت فرمی برای ایجاد سریع برنامه های تحت وب فراهم می کند.

 Symfony

یک فریم ورک قدرتمند دارای کلاس های متعدد که ساختن وب سایت های پیچیده را آسان تر می کند. انتخاب این فریم ورک به شما کمک می کند تا بدون دردسر برنامه های تحت وب خود را توسعه دهید و آن ها را زودتر از انتظار بقیه آماده کنید. بسیاری از توسعه دهندگان PHP از این فریم ورک استفاده می کنند.

Seagull

ریم ورک اوپن سورس که با مجوز BSD توزیع شده است. به توسعه دهندگان PHP امکانات و ابزارهای مختلفی ارائه می کند تا برنامه های خود را هر چه سریع تر و کاراتر تولید کنند. همچنین این فریم ورک قابلیت های خوبی برای توزیع برنامه های PHP روی وب یا به صورت محلی  (host Local  ) در اختیار برنامه نویسان قرار می دهد و دارای اجتماع کاربری مناسبی است.

Solar

فریم ورکی برای نوشتن سریع وب سایت هایی است که با 5 PHP ساخته می شوند. این فریم ورک از مدل های طراحی تجاری پشتیبانی می کند و به صورت توکار از بومی سازی ((Localization پشتیبانی می کند.

 Prado

فریم ورکی است بر اساس کامپوننت که شما را قادر به ساختن برنامه های تحت وب به زبان PHP با قابلیت های برنامه نویسی شیء گرا می کند.

Codeigniter

یکی از قدرتمند ترین فریم ورک های PHP است که به توسعه دهندگان امکان ساخت وب سایت هایی با کارایی بالا را می دهد. این فریم ورک دارای آموزش های مناسب و مستندات بسیار است تا شما هر چه آسان تر نحوه ی کار با آن را یاد بگیرید.

AjaxAC

فریم ورک اوپن سورس برای استفاده از تکنولوژی Ajax در برنامه های مبتنی بر PHP است.

 xAjax

کتابخانه ای از کلاس ها برای استفاده از تکنولوژی Ajax در زبان PHP است. با این کتابخانه کلاس می توانید با استفاده از جاوا اسکریپت، CSS ،HTML و PHP برنامه های تحت وب قدرتمند و با بازدهی بالا بنویسید.

دیگر فریم ورک های PHP

 فریم ورک های بسیاری تا به حال برای PHP نوشته شده اند. همه آن ها سعی کرده اند با فراهم آوردن توابع و کلاس های لازم، زمان توسعه را برای برنامه نویسان به حداقل برسانند. شما بایستی با توجه به نیازهای خود یکی از این فریم ورک ها را انتخاب کرده و سپس نحوه ی کار با آن را یاد بگیرید. پس از مدتی که از این فریم ورک ها در برنامه های تحت وب خود استفاده کنید، متوجه کارایی و صرفه جویی در زمان و هزینه خواهید شد.

آموزش مقدماتی php

php زبان قدرتمند طراحی سایت است . کدهای php توسط سرور وب که نرم افزار php بر روی آن نصب باشد تفسیر می شوند.

دستورهای php  می توانند به طور مستقیم در داخل کدهای html قرار بگیرند.

آموزش تصویری طراحی سایت با php

با فیلم های آموزش تصویری طراحی سایت با php ما به راحتی پی اچ پی را آموزش ببینید. با این آموزش ها می توانید هر نوع سایتی را برای مشتریان خود راه اندازی کنید.

طراح سایت در زمینه آموزش طراحی سایت آموزش های مختلفی را به صورت آنلاین ارائه می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)
علیرضا شجاعی

Share
Published by
علیرضا شجاعی