آموزش ساخت Subdomain در Cpanel

ساب دامین چیست ؟ subdomain یکی از مباحث مهمی است که ما در این مقاله به تعریف و طریق ساخت ساب دامین در cpanel خواهیم پرداخت. در تعریف ساب دامین چیست باید بگویم زیردامنه یا ساب دامین قسمتی از دامنه اصلی است اما کاملا از دامنه مجزا است. ساب دامین با یک نقطه از دامین اصلی جدا می شود. سایت هایی مانند وبلاگ، فروم و فروشگاه های اینترنتی به علت حجم بالای داده ها به ساب دامین نیاز دارند. ساب دامین قبل از دامنه اصلی و با نقطه از دامنه اصلی جدا می شود.
مثال زیر برای درک بهتر شما کاربران قرار داده شده است. support.3sotweb.com  |  blog.3sotweb.com

لازم به ذکر است ساخت ساب دامین برای سایت تاثیر مثبتی در سئو و بهبود رتبه سایت شما نخواهد داشت. پس اگر فکر می کنید ساخت subdomain رتبه شما را در گوگل ارتقا می بخشد در اشتباه هستید. زیر دامنه برای وبلاگ ها و فروشگاه های اینترنتی به دلیل صفحات زیادی که دارند مناسب است.

طریقه ساخت subdomain در سی پنل

برای ایجاد ساب دامین در cpanel قدم به قدم آموزش ها را انجام دهید. وارد هاست سی پنل [ cPanel ] شده، در بخش domian طبق تصویر زیر، روی آیکون subdomain کلیک کنید.

در این قسمت وارد بخش Create a Subdomain می شویم. در بخش subdomain نام زیردامنه خود را تایپ کنید. نام ساب دامین blog و یا هر چیزی که هدف ماست را تایپ می کنیم. در بخش domain نیز نام دامنه اصلی را وارد می کنیم. بخش Document Root نیز مسیر ذخیره سازی ساب دامین را نشان می دهد و ما با این قسمت کاری نداریم. سپس روی گزینه Creat کلیک می کنیم تا ساب دامین ما ایجاد شود.

در مرحله اخر پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن ساخت ساب دامین در cpanel را به شما می دهد.

برای اینکه مطمئن شویم ساب دامین ما در سی پنل ایجاد شده است یا خیر، مرورگر را باز کنید. آدرس ساب دامین خود را در باکس جست و جو وارد کنید. برای مثال test.3sotweb.com را در باکس جست و جو تایپ و سپس Enter کنید. اگر با پیغام خطای forbidden مواجه شدید خیالتان راحت مشکلی در ایجاد ساب دامین در cpanel وجود نداره. بعد از ساخت subdomain در cpanel، سیستم مدیریت محتوای مورد نظر خود را روی این ساب دامین Load کنید.

حذف ساب دامین ایجاد شده در capnel

در قسمت ساب دومین های ایجاد شده در cpanel رفته و subdomain که قصد دارید حذف کنید را پیدا کنید. روی لینک remove در قسمت action زیردامنه کلیک کنید. در صفحه باز شده روی دکمه delete SubDomain کلیک کنید. در صورت حذف کامل ساب دامین با این پیغام رو به رو خواهید شد. success: The subdomain “blog.طراح-سایت.com” has been successfully removed. کار تمام نشده ! حالا باید برای حذف محتویات ساب دامین حذف شده اقدام کنید. بر روی آیکون cpanel در بالای صفحه کلیک کنید. در بخش Files وارد بخش File Manager شوید. در پنل سمت چپ روی Home کلیک کنید و سپس در پنل سمت راست روی نام ساب دامین حذف شده کلیک کرده و به حالت انتخاب در آورید. حال از بالا روی Delete کیلک کنید. در پنجره باز شده روی Confirm کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
علیرضا شجاعی

View Comments

Share
Published by
علیرضا شجاعی